Matte

Jag ska börja plugga matte på distans, och ska idag på någon genomgång. Och när jag läser mejlet jag fått så förstår jag inte om vi ska göra ett test för att se vart man ligger någonstans eller inte. Men jag kan inte förstå varför isåfall. Jag ska läsa matte b och har aldrig gjort det så det är ju klart att jag inte kommer ha ett enda rätt om det är så att vi ska göra ett test. Men bara för att jag ska vara lite förbered så sitter jag och läser lite i matte boken, så att jag inte kommer stå och se ut som ett frågetecken och bara se dum ut. Vilket jag säkert kommer göra ändå. Skulle inte förvåna mig om man skulle ha med sig något och så är det bara jag som inte har det. Fattar noll!!!

Matte b borde vara en obligatorisk kurs på alla linjer!


Kommentarer
Postat av: Paulina

Spännande att se hur mycket man kommer ihåg =) Jah håller med dig både matte B och engelska B.



Skulle vi försöka få ihop en fika snart? jag har det lite lugnare just nu? Kram

2012-03-29 @ 15:03:15
Postat av: Emma

Säg till om du behöver någon hjälp eller om du behöver låna min super miniräknare!! :D

2012-03-30 @ 07:59:53
URL: http://emmamikaela.webblogg.se/
Postat av: Nea

Vad kul att du börjar plugga! Jag vet inte om du känner till att man kan få högre bidrag om man inte fullföljt gymnasiet men det kan man! Du kanske har läst klart gymnasiet men ändå. Har du inte det rekommenderar jag dig starkt att skriva in dig på arbetsförmedlingen, vänta 90 dagar så du blir inskriven i jobbgarantin för ungdomar och då har du rätt till det högre bidraget. Nackdelen är att du isf skulle behöva sluta plugga tillfälligt och kanske hoppa på studierna till hösten igen. Jag jobbar ju med dessa frågor så man blir lite jobb-skadad.



Här kan du läsa mer om det högre bidraget http://www.csn.se/komv-folkh-gymn/studiemedel/hur-mycket-kan-du-fa/hogre-bidraget



Lycka till med studierna!

2012-04-05 @ 17:48:53
URL: http://frokennea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0